نرم افزار تغذيه مديران (پاني)

نرم افزار تغذيه مديران (پاني) :

نرم افزاري مديريت تغذيه به شما اجازه مي دهد مديريت مصرف جيره را در گذشته و يا آينده انجام دهيد. در اين نرم افزار كليه خوراكها، پرميكس ها، كنستانتره ها و جيره ها به راحتي قابل ثبت بوده و مي توان مبالغ خوراك هر رده دامي را در بازه هاي زماني دلخواه مشاهده نمود.

نرم افزاري مديريت تغذيه مي تواند كنترل 70 درصد هزينه ها را انجام دهد.

خواهشمند است

  • با نظرهاي خود ما را در تكميل اين برنامه و يا جزوه ياري فرماييد
  • با تهيه فيلمهاي آموزشي تجربيات خود را در زمينه كار با نرم افزار با ديگران به اشتراك بگذاريد

 

اميد است بتوانيم با كمك يكديگر قدمي ديگر به سمت بهينه سازي هزينه هاي توليد در دامداري ها برداريم

 

گروههاي دامي

تعریف گروههای دامی که بر اساس آن می خواهیم گزارش بگیریم. در این بخش گزینه گروه کلان دامی وجود دارد که خود شامل چندین زیرگروه می باشد و شما می توانید بر اساس این گروههای کلان گزارشهای کلی تری تهیه نمایید.

آیتمهای قابل تعریف در این بخش : کد گروه دامی – گروه کلان دامی - نام گروه دامی – فعال/غیرفعال

خوراکها

کلیه خوراکهایی که در جیره روزانه دامها وجود دارد در این بخش تعریف می شوند و برخی جزییات مانند ماده خشک و اینکه جز خوراکهای سرک هست یا نه نیز تعیین می گردد.امكان اضافه، اصلاح و حذف خوراك وجود دارد. در صورتيكه از خوراك در بخش كنسانتره و يا جيره استفاده شود امكان حذف وجود ندارد و كاربر براي جلوگيري از وجود خوراك در ليست انتخابي خوراكها مي تواند ان را غيرفعال نمايد.

در اين بخش امكان انتقال اطلاعات خوراكها از طريق فايل اكسل وجود دارد.

آیتمهای قابل تعریف در این بخش : کد خوراک – نام خوراک – واحد – دسته بندی – گروه بندی خوراک – ماده خشک – نقطه سفارش – سرك – فعال/غيرفعال

 

عمليات انبار خوراك

اطلاعات ورود و مصرف خوراك در اين بخش ثبت مي گردد. در صورتيكه بخش توليد نياز به انبار داشته باشد مي تواند از اين بخش استفاده نمايد در غير اينصورت سيستم بدون استفاده از اين بخش نيز مي تواند به كار خود ادامه دهد.

ميزان موجودي خوراك ها در اين بخش قابل دسترس است. با استفاده از بخش رسيد انبار مي توان اطلاعات رسيدها را ثبت نمود و در صورتيكه بخشي از خوراكي به غير از مصرف از انبار كسر شود بايد از بخش خروج از انبار غير از مصرف اقدام نماييد.

در صورتيكه بخواهيم اطلاعات مصرف روزانه كه ثبت كرده ايم از انبار كسر شود از بخش انتقال مصرف خوراك به كاردكس استفاده مي نماييم در اين بخش از تاريخ تا تاريخ تعيين شده كليه مصرفهاي ثبت شده محاسبه و از انبار كسر مي شوند.

براي مشاهده كاردكس (تاريخهاي ورود و خروج) يك خوراك از بخش كاردكس خوراك اقدام نماييد.

ورود اطلاعات رسيد كالا از طريق فايل اكسل از بخش اكسل موجودي امكان پذير مي باشد.

در پايان سال براي انتقال مانده پاياني به سال بعد از گزينه انتقال موجودي از سال قبل استفاده مي شود.

روشهاي ميانگين موزون، پايين ترين قيمت و بالاترين قيمت براي محاسبه قيمت خوراكها در نظر گرفته شده است كه كاربر بر اساس نياز خود مي تواند يكي از روشهاي ذكر شده را انتخاب نمايد.

 

برچسب ها: نرم,افزار,تغذیه,مدیران,(پانی),
[ دوشنبه 6 خرداد 1398 ] [ 10:45 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

قبل از تمرين چه بخوريم، هنگام تمرين و بعد از ورزش چگونه تغذيه کنيم؟

قبل از تمرين چه بخوريم، هنگام تمرين و بعد از ورزش چگونه تغذيه کنيم؟

در حين تمرين مهم ترين نکته مصرف آب است. بدن شما در حين فعاليت به ميزان آب بيشتري نياز دارد.

قبل از تمرين چه بخوريم، هنگام تمرين و بعد از ورزش چگونه تغذيه کنيم؟

تغذيه قبل از تمرين چگونه باشد؟

  • وعده ي قبل تمرين خود را حدود يک تا دو ساعت قبل تمرين بخوريد تا فرصت براي هضم آن باشد. اين که يک ساعت فاصله باشد يا دو ساعت بستگي به ميزان وعده اي دارد که متخصص يا مربي براي شما در نظر گرفته اند.
  • قبل از تمرين خوب آب بنوشيد. بدن شما قبل تمرين بايد هيدراته باشد.
  • همانطور که گفته شد کربوهيدرات براي سوخت رساني به عضله حرف اول را مي زند. وعده ي قبل تمرين بايد حاوي کربوهيدرات باشد. اين کربوهيدرات به ذخاير گليکوژني کبد و ماهيچه هاي شما رفته و باعث قدرت شما نيز مي شود.
  • از کربوهيدرات هاي پيچيده استفاده کنيد، مانند نان سبوس دار، ماکاروني، سيب زميني و ميوه ها استفاده کنيد تا در تمام طول تمرين سوخت عضلاني شما محفوظ باشد. کربوهيدرات هاي ساده مانند قند و شکر همان ابتداي تمرين مصرف مي شوند.
  • وعده ي قبل تمرين بايد داراي مقدار متوسط پروتئين باشد.
  • غذاهاي کم چرب را براي وعده ي قبل تمرين انتخاب کنيد، چربي از جمله مواد دير هضم مي باشد که معده را به مدت طولاني درگير هضم خود خواهد کرد. در مورد پروتئين هم اگر ميزان مصرفش زياد باشد همين اتفاق مي افتد و بيشتر گردش خون به سمت معده رفته و از قدرت و نتيجه گيري تمرين شما مي کاهد.
  • بهتر است حدود نيم ساعت قبل تمرين ميزان کمي ميوه مصرف کنيد.
  • ساندويچ مرغ يا تخم مرغ با نان سبوسدار و همينطور ميوه مي توانند نمونه هاي خوبي براي تغذيه قبل تمرين باشند.

 

در حين ورزش تغذيه تمريني چطور باشد؟

در حين تمرين مهم ترين نکته مصرف آب است. بدن شما در حين فعاليت به ميزان آب بيشتري نياز دارد، براي فعاليت هاي حياتي، تعادل دمايي، رشد عضلات و حتي چربي سوزي. پس سعي کنيد هر 15-20 دقيقه يک ليوان آب مصرف کنيد البته به شرطي که موجب سنگيني و ناراحتي شما نشود.

در مورد نوشيدني ورزشي و سوخت رساني به عضلات در حين تمرين نيز 6-8% نوشيدني مي تواند حاوي کربوهيدرات باشد، به خصوص اگر هدف افزايش حجم عضلاني باشد. کربوهيدرات مصرفي در حين تمرين به دليل اينکه بايد فوري در اختيار سلول ها قرار گيرند ترجيحا کربوهيدرات ساده مانند شکر باشد.

نوشيدني ورزشي بخصوص پس از يک ساعت از تمرين اهميت زيادي پيدا مي کند. مي توانيد مقداري نمک و شکر (ميزان به دستور متخصص يا مربي بر اساس شرايط شخص تعيين مي شود) را به عنوان نوشيدني ورزشي مصرف کنيد و از آبليمو براي طعم دهي استفاده کنيد.

 

فرصت طلايي  براي سوخت رساني به عضله، بعد تمرين

اکنون زماني است که شما پس فعاليت انرژي زيادي را سوزانده ايد و بدن شما با ذخاير خالي در انتظار مواد غذايي است. اين زمان بهترين زمان براي رشد عضلاني مي باشد و تغذيه در اين مرحله اهميت زيادي دارد. به چند نکته در رابطه با تغذيه پس از تمرين توجه کنيد:

  • همانطور که گفته شد اکنون بدن شما نيازمند انرژي است. حدود 20-60 دقيقه پس از تمرين بهترين زمان براي سوخت رساني به عضله مي باشد.
  • کربوهيدرات سوخت اصلي سلول هاي شماست. پروتئين نيز در حجم عضلاني اهميت زيادي دارد. پس وعده پس از تمرين حتما داراي اين دو ماده باشد.
  • پس از تمرين بهتر است بلافاصله از کربوهيدرات ساده استفاده کنيد، مانند آب ميوه. البته کربوهيدرات پيچيده نيز که در مورد قبلي توضيح داديم تا يک ساعت پس از تمرين مصرف شود.
  • ساندويچ مرغ (مرغ سرخ نشده باشد)، ساندويچ کره بادام زميني و شيرکاکائو مي توانند وعده هاي خوبي براي مصرف پس از تمرين باشند.
  • بسياري افراد در رابطه با اهميت شيرکاکائو پس از تمرين کنجکاو هستند. شيرکاکائو نيز به دليل اين که هم داراي کربوهيدرات و هم پروتئين مي باشد مي تواند پس از تمرين گزينه مناسبي باشد. البته به شرط کم چرب بودن.

 

چرا تغذيه مهم است!

همانطور که مي دانيد تناسب اندام تابع سه فاکتور مهم شامل تمرين، تغذيه و خواب مي باشد. در اين مقاله سعي شد در رابطه با جزئي از تغذيه، که مربوط به تغذيه تمريني مي باشد صحبت شود.

موارد گفته شده تقريبا براي تمامي ورزش ها مي تواند کاربرد داشته باشد اما در ورزش هاي مختلف شايد کمي تفاوت در نحوه تغذيه وجود داشته باشد که متخصصين فعال در اين زمينه ها تصميم گيرنده براي جزئيات اين مسائل مي باشند. ميزان غذاي مصرفي براي تمرين نيز بر اساس ميزان فعاليت شخص و ويژگي هاي فردي متغير است.

 

 

برچسب ها: قبل,از,تمرین,چه,بخوریم،,هنگام,تمرین,و,بعد,از,ورزش,چگونه,تغذیه,کنیم؟,
[ جمعه 12 مهر 1398 ] [ 13:13 ] [ کاووسی فر ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد