استفاده از دستگاه لیزر دایود الکس

اشتباهاتی که قبل از رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود الکس باید از آن خودداری کنید

فرآیند رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه‌ لیزر می‌تواند کاری بسیار سخت باشد. به صورت میانگین این درمان باید هر شش هفته یکبار برای رسیدن به نتیجه مناسب انجام شود. قبل از عمل می‌توان روی پوست ژل‌های بی حسی استفاده و سپس از دستگاه لیزر دایود الکس استفاده کرد. به صورت کلی بسیاری از افراد به چهار تا شش جلسه درمانی برای رسیدن به نتیجه مناسب خواهند داشت. رشد موهای زائد بعد از چند جلسه می‌تواند به صورت کامل متوقف شود اما برخی از افراد بعد از مدتی شاهد رشد مجدد آنها خواهند بود! چند ماه بعد نیز انگار به صورت کلی اصلا درمان انجام نشده و دوباره شاهد رشد کامل موهای زائد خواهید بود. باید گفت که بسیاری از افرادی که با این مشکل روبرو می‌شوند، اشتباهاتی را مرتکب شدند که روی فرآیند درمان موهای زائد تاثیرگذار بودند تا حدی که دوباره شاهد رشد مجدد موهای زائد هستند. البته فرآیند درمان لیزر قابل تکرار است و شما می‌توانید در سری دوم اینکار را بدون اشتباهات انجام دهید. در این مقاله به اشتباهاتی اشاره می‌کنیم که مرتکب شدن آنها می‌تواند روی درمان با استفاده از دستگاه لیزر تاثیرگذار باشند.

 

 

  1. شما قبل از درمان شیو نکردید: لیزر نور را به انرژی حرارتی تبدیل کرده که فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و باعث نابود شدن آنها خواهد شد اما اگر موهای زائد بلند باشند، لیزر پوست شما را خواهد سوزاند. به همین خاطر است که شما صرفا به ریشه مو و فولیکول‌های آن برای درمان نیاز خواهید داشت. اصلاح کردن قبل از درمان به شدت پیشنهاد می‌شود. اگر قبل از درمان، از واکس استفاده کردید که باعث کنده شدن مو از ریشه می‌شود، بهتر است یک هفته صبر کنید تا مو فرصتی برای رشد داشته باشند تا همان مو بسیار کم برای درمان با استفاده از دستگاه لیزر مورد بهره برداری قرار گیرد. درمان کامل با استفاده از دستگاه لیزر چندین ماه به طول خواهد انجامید و شما می‌توانید در فاصله بین جلسات موهای زائد خود را شیو کنید.
  2. به فردی با تجربه مراجعه نکردید: این مورد کمی بیش از حد عادی به نظر می‌رسد، مثلا شما برای کوتاه کردن ناخن دست‌هایتان از چاقو آشپزخانه استفاده نمی‌کنید. فرقی ندارد که چه کسی درمان لیزر را انجام می‌دهد، شما باید مطمئن باشید که این فرد تجربه کافی را در این زمینه داشته به صورت مکرر برای درمان موهای زائد افراد مختلف از دستگاه لیزر استفاده می‌کند.
  3. دستگاه لیزر را بررسی نکردید: ژل خنک کننده، عینک مخصوص و ... .  به صورت کلی اگر به کلینیک مدرن مراجعه نکنید از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های قدیمی برای درمان استفاده خواهد شد. لیزر‌هایی مثل IPL می‌توانند در فرآیند درمان موهای زائد با دستگاه لیزر مورد استفاده قرار گیرند اما معمولا تعداد جلسات درمانی بیشتر شده و نتایج نیز چندان در خور توجه نخواهند بود. بهتر است برای انتخاب مناسب دستگاه لیزر، با متخصص مشورت کنید تا بر اساس رنگ پوست و مو و همچنین ضخامت آن دستگاه مناسبی به شما معرفی شود.
  4. در درمان ثابت قدم نیستید: زمان استاندارد بین جلسات درمانی چهار تا شش هفته است. به صورت میانگین به پنج جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج مناسب نیاز خواهید داشت. چیزی که در این میان اتفاق می‌افتد این است که بسیاری از افراد بعد از جلسه دوم یا سوم با مشاهده نتایج از ادامه جلسات خودداری کرده و بعد از شش ماه به خاطر رشد دوباره مو برای درمان مراجعه می‌کنند. برخی از نقاط مخصوص بدن به خاطر موهای ضخیم نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری دارند اما به صورت کلی پنج جلسه میانگین مناسبی برای رفع موهای زائد است.
  5. انتظارات شما بیش از حد است: بسیاری از نقاط بدن تحت تاثیر درمان مناسب با دستگاه لیزر شاهد کاهش رشد 85 تا 90 درصدی خواهند بود. نقاط متفاوت، نتایج مختلفی را نیز در بر خواهند داشت اما همیشه مقداری از موهای زائد در بدن باقی خواهند ماند. پس به همین خاطر بهتر است که انتظارات بیش از حد خود در مورد پوستی عاری از هر گونه موهای زائد را کنار بگذارید. مجوز سازمان غذا و داروی کشور آمریکا به دستگاه‌های لیزر نیز به کاهش موهای زائد اشاره می‌ کند نه رفع کامل آنها.

 

برچسب ها: ,استفاده,از,دستگاه,لیزر,دایود,الکس,,اشتباهاتی که قبل از رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود الکس باید از آن خودداری کنید ,
[ چهارشنبه 13 شهريور 1398 ] [ 17:15 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

قبل از تمرين چه بخوريم، هنگام تمرين و بعد از ورزش چگونه تغذيه کنيم؟

قبل از تمرين چه بخوريم، هنگام تمرين و بعد از ورزش چگونه تغذيه کنيم؟

در حين تمرين مهم ترين نکته مصرف آب است. بدن شما در حين فعاليت به ميزان آب بيشتري نياز دارد.

قبل از تمرين چه بخوريم، هنگام تمرين و بعد از ورزش چگونه تغذيه کنيم؟

تغذيه قبل از تمرين چگونه باشد؟

  • وعده ي قبل تمرين خود را حدود يک تا دو ساعت قبل تمرين بخوريد تا فرصت براي هضم آن باشد. اين که يک ساعت فاصله باشد يا دو ساعت بستگي به ميزان وعده اي دارد که متخصص يا مربي براي شما در نظر گرفته اند.
  • قبل از تمرين خوب آب بنوشيد. بدن شما قبل تمرين بايد هيدراته باشد.
  • همانطور که گفته شد کربوهيدرات براي سوخت رساني به عضله حرف اول را مي زند. وعده ي قبل تمرين بايد حاوي کربوهيدرات باشد. اين کربوهيدرات به ذخاير گليکوژني کبد و ماهيچه هاي شما رفته و باعث قدرت شما نيز مي شود.
  • از کربوهيدرات هاي پيچيده استفاده کنيد، مانند نان سبوس دار، ماکاروني، سيب زميني و ميوه ها استفاده کنيد تا در تمام طول تمرين سوخت عضلاني شما محفوظ باشد. کربوهيدرات هاي ساده مانند قند و شکر همان ابتداي تمرين مصرف مي شوند.
  • وعده ي قبل تمرين بايد داراي مقدار متوسط پروتئين باشد.
  • غذاهاي کم چرب را براي وعده ي قبل تمرين انتخاب کنيد، چربي از جمله مواد دير هضم مي باشد که معده را به مدت طولاني درگير هضم خود خواهد کرد. در مورد پروتئين هم اگر ميزان مصرفش زياد باشد همين اتفاق مي افتد و بيشتر گردش خون به سمت معده رفته و از قدرت و نتيجه گيري تمرين شما مي کاهد.
  • بهتر است حدود نيم ساعت قبل تمرين ميزان کمي ميوه مصرف کنيد.
  • ساندويچ مرغ يا تخم مرغ با نان سبوسدار و همينطور ميوه مي توانند نمونه هاي خوبي براي تغذيه قبل تمرين باشند.

 

در حين ورزش تغذيه تمريني چطور باشد؟

در حين تمرين مهم ترين نکته مصرف آب است. بدن شما در حين فعاليت به ميزان آب بيشتري نياز دارد، براي فعاليت هاي حياتي، تعادل دمايي، رشد عضلات و حتي چربي سوزي. پس سعي کنيد هر 15-20 دقيقه يک ليوان آب مصرف کنيد البته به شرطي که موجب سنگيني و ناراحتي شما نشود.

در مورد نوشيدني ورزشي و سوخت رساني به عضلات در حين تمرين نيز 6-8% نوشيدني مي تواند حاوي کربوهيدرات باشد، به خصوص اگر هدف افزايش حجم عضلاني باشد. کربوهيدرات مصرفي در حين تمرين به دليل اينکه بايد فوري در اختيار سلول ها قرار گيرند ترجيحا کربوهيدرات ساده مانند شکر باشد.

نوشيدني ورزشي بخصوص پس از يک ساعت از تمرين اهميت زيادي پيدا مي کند. مي توانيد مقداري نمک و شکر (ميزان به دستور متخصص يا مربي بر اساس شرايط شخص تعيين مي شود) را به عنوان نوشيدني ورزشي مصرف کنيد و از آبليمو براي طعم دهي استفاده کنيد.

 

فرصت طلايي  براي سوخت رساني به عضله، بعد تمرين

اکنون زماني است که شما پس فعاليت انرژي زيادي را سوزانده ايد و بدن شما با ذخاير خالي در انتظار مواد غذايي است. اين زمان بهترين زمان براي رشد عضلاني مي باشد و تغذيه در اين مرحله اهميت زيادي دارد. به چند نکته در رابطه با تغذيه پس از تمرين توجه کنيد:

  • همانطور که گفته شد اکنون بدن شما نيازمند انرژي است. حدود 20-60 دقيقه پس از تمرين بهترين زمان براي سوخت رساني به عضله مي باشد.
  • کربوهيدرات سوخت اصلي سلول هاي شماست. پروتئين نيز در حجم عضلاني اهميت زيادي دارد. پس وعده پس از تمرين حتما داراي اين دو ماده باشد.
  • پس از تمرين بهتر است بلافاصله از کربوهيدرات ساده استفاده کنيد، مانند آب ميوه. البته کربوهيدرات پيچيده نيز که در مورد قبلي توضيح داديم تا يک ساعت پس از تمرين مصرف شود.
  • ساندويچ مرغ (مرغ سرخ نشده باشد)، ساندويچ کره بادام زميني و شيرکاکائو مي توانند وعده هاي خوبي براي مصرف پس از تمرين باشند.
  • بسياري افراد در رابطه با اهميت شيرکاکائو پس از تمرين کنجکاو هستند. شيرکاکائو نيز به دليل اين که هم داراي کربوهيدرات و هم پروتئين مي باشد مي تواند پس از تمرين گزينه مناسبي باشد. البته به شرط کم چرب بودن.

 

چرا تغذيه مهم است!

همانطور که مي دانيد تناسب اندام تابع سه فاکتور مهم شامل تمرين، تغذيه و خواب مي باشد. در اين مقاله سعي شد در رابطه با جزئي از تغذيه، که مربوط به تغذيه تمريني مي باشد صحبت شود.

موارد گفته شده تقريبا براي تمامي ورزش ها مي تواند کاربرد داشته باشد اما در ورزش هاي مختلف شايد کمي تفاوت در نحوه تغذيه وجود داشته باشد که متخصصين فعال در اين زمينه ها تصميم گيرنده براي جزئيات اين مسائل مي باشند. ميزان غذاي مصرفي براي تمرين نيز بر اساس ميزان فعاليت شخص و ويژگي هاي فردي متغير است.

 

 

برچسب ها: قبل,از,تمرین,چه,بخوریم،,هنگام,تمرین,و,بعد,از,ورزش,چگونه,تغذیه,کنیم؟,
[ جمعه 12 مهر 1398 ] [ 13:13 ] [ کاووسی فر ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد